Szucsublog

Egy blog azoknak akik szeretik a verseket

Friss topikok

  • Elathan: Szikla szélén állok, Éhezem és fázok, Nem, ez nem rémálom, A végzetemet várom. Szólít a mélység, ... (2008.09.05. 22:34) XI.rész
  • Szucsu: He he he :D (2008.08.29. 14:25) XIII.rész
  • Szucsu: Na hát lehet hozzászólni. De úgy látom mostanában ez abbamaradt... :( na mind1 (2008.08.23. 22:36) XII.rész
  • Szucsu: Ja bocsesz XDXD (2008.08.12. 12:42) Az ÚJ író- Kár hogy nem titokzatoskodhatok tovább :T
  • Szucsu: Hát kösz :) (2008.08.08. 14:25) VIII.rész

II. rész

Szucsu 2008.07.21. 09:26

Ezeket a verseket egy barátom írta és szerintem nagyon jók.

Ezek a versek magukért beszélnek.Az élet és a halál egységességéről szól és arról hogy gyakran a kettő ugyanaz. Szerintem.

Insomnia

Két szemem lehunyva minden szürke éjen

Retinámba égett torz múltam idézem.

Szörnyethalt világok tovatűnnek lassan

Csillagok húnynak ki szédítő magasban.

Meghalt bennem minden mi békét keresne

Állat vagyok ismét, új prédára lesve.

Izzó gyűlölettel megátkozva immár

Erősebb a bánat halott vágyaimnál.

Kínom partját mossa végtelen haragnak

Ott jár most a lélek, hol szívek megszakadnak.

Hajnal gyönge fényét mindhiába várom

Két szemem lehunyva, messze jár az álom.

 

 

Olyan jó volna..

Olyan rossz ide lent lenni,

Elérhetetlen álmot szeretni,

Szenvedni azért, mit a sors hozott,

Testemen millió démonnal osztozott.

 

Olyan jó volna megint ott lenni,

Az angyalokkal lágyan énekelni.

Érezni, ahogyan lágyan ringat a szél,

Nincs semmi, amitől az ember fél.

 

Olyan jó volna, érezni azt amit régen,

Hogy miért vagyok ilyen, én sem értem...

Olyan jó volna egy kicsit máshogy élni!

A szenvedőket kívülről szemlélni.

 

Olyan jó volna, ha nem kínozna a csend,

Hogy nem gyötörne folyton, hogy elment.

Olyan jó volna, egy cseppnyi boldogság,

Ha elszaladna minden ostoba hazugság.

 

Olyan jó volna valaki másnak lenni,

Végre egyszer önfeledten nevetni.

Olyan jó volna feküdni egy árok mélyén,

Csendben, csupán a koporsót nézném...

 

Olyan jó volna, ha megváltozna minden,

Ha hirtelen tovaszaladhatnék innen,

Olyan jó volna, ha lelkem vígan dalolna,

Ha minden jóra fordulna... olyan jó volna...

 

Névtelen fájdalom

Évszakok borulnak egymásra,

Mint öröknaptár sárgult lapjai.

Mégis, bennem fájó ősz busong,

Sírva jajdulnak borongós hangjai.

 

A vén cseresznyefán hiába

Tündököl a legelső hószín virág,

Nekem színtelen, gyűrött és fáj

A belém szorult, magányba zárt világ.

 

Mélységes csend ül a szívemen,

Súlyától a szó fennakad ajkamon.

Hideg kézzel ölelem magam,

Mardos valami névtelen fájdalom..

 

Mi voltál nekem

Attól mert nem beszélsz rólam, még nem vagyok halott

Élek, félek és egyedül vagyok.

Látom, hogy kék az ég s érzem a szelet

De már semmi sem jó, mint régen veled.

Attól hogy sírok nem vagyok gyenge

Élvezed, hogy kínzol és ebbe halok bele.

Szorít az idő bár tudom, már elkéstem

Egy hónap van még és meghal bennem minden

Meghal bennem minden és bárcsak én is meghalnék,

Felvágott erekkel az ágyadon feküdnék

Te benyitnál csendesen és észrevennél engem

Így megtudnád talán, hogy mi voltál nekem!

 

Mostmár tudom, szeretlek

Régen nem tudtam nevetni,

S féltem beléd szeretni.

Nem tudtam,hogy Te Ő vagy,

S ilyen jó,ha velem vagy.

Azt hittem,hogy egy csók vagy egy hét,

Aztán töröd a szívem szét.

De most tudom,SZERETLEK,

S veled együtt nevetek.

Te vagy a legjobb az életben,

S örökre bennevagy a szívemben.

De ha veled valami történne,

A szívem darabokra törne.

S ha tudnálak is valaha feledni,

Mégsem tudnék többé soha nevetni..

 

Félek

Félek élni, félek, ha nincs mellettem senki,

és félek akkor is, ha fogod a kezem,

mert félek tőled is, nincs erőm ellened.

Rohanok a fényben, mert a sötétben félek,

rohanok előled, de utolér a mérged.

Küzdök ellened, de félek, mert látom,

hiába minden, elloptad az álmom.

Félek, mert nem üldözöl többé,

és nincs mit rejtegetnem, a jövőm vált most köddé.

Hiába kértem, hogy jobban szeressenek,

elbuktam, így te álmodod tovább az életemet..

 

Lelkedben sohase legyen béke

Te, aki ott voltál, soha nem felejted

Az égett hús szagát,

A felszálló pernyében most is látod

Égreszálló anyád,

És mint karodon a nem tűnő számok,

Oly tiszták a gonosz álmok,

Melyek ma is, mint minden éjjel,

Kísértetve visszatérnek,

Hogy lelkedben sohase legyen béke.

 

Te, aki ott látva is megvakultál,

Csakhogy elviselhesd,

Ahogy a megtervezett kegyetlenség

Pusztítja az embert,

Mikor a krematórium lángoló szája

A holtakat mohón felzabálja

És mint kopasz csontvázak állnak-esnek,

Dülöngő sorban a gyenge testek,

Hogy lelkedben sohase legyen béke.

 

Te, amíg csak élsz - nem szabadulhatsz!

Örökké lágerlakó maradsz,

Kinek álmában éjjel ott vonulnak

A gázban hörögve fúltak.

Újra és újra látod a szelíd holdfényben

Az őrtorony árnyékát a reszkető éjben,

Míg körülötted álmukban hazaszállnak a lelkek

És nyöszörögve mocorognak a fekélyes testek,

Hogy lelkedben sohase legyen béke.

 

Te, aki az embertelent is túlélted,

Hol kegyelem a halál,

Megtanultad, milyen nem embernek lenni,

Kit a tetve is utál,

Most csak állsz, és megdöbbenve nézed,

Hogy millió áldozat semmivé lesz,

És a sárkány, ez a tűzokádó féreg

Életre kel lent a mélyben,

Hogy lelkedben sohase legyen béke.

 

Egyedül a kocsmában

Egyedül ülök a kocsmában

egyedül élek az álmomban

egyedül iszom a sörömet

egyedül élem az életemet.

 

Magányos harcos vagyok az éjszakában:

a múltra gondolok, az eltévedt útra

elmerülök a legmélyebb bánatban

és reménykedve várakozok az újra.

 

Egyedül emelem ajkamhoz a sört

egyedül rendelem a következő kört

egyedül nyomom szívembe a tőrt

egyedül-létemről húzom le az újabb bőrt..

 

Talán az utolsó

Jó reggelt, kedves Világ.

Úgy látszik, túléltem az éjszakát.

Tél van, hideg és fázom.

Hó fedi be a padot, a lakásom.

 

Lerázom rongyaimról a havat.

Kortyolok a borból és nézem a tavat.

Az alkohol átjárja megfáradt testemet.

Fűtött szoba híján ez melenget.

 

Fagyott lábaim mozgásra kényszerítem.

Elsétálok a tóhoz, át a kertemen.

A jégen korcsolyázó, boldog emberek

eszembe juttatják igazi életemet.

 

Mikor még volt család, ház és munka.

Ma már csak szánalom és e ruha.

Mindenem elvette tőlem.

Saját magam is elvesztettem.

 

A jeget nézem, közben a csikket gyújtom.

Idegen néz vissza rám, nem látom arcom.

Hol van az a fiatal, csillogó szempár?

Éhes, elgyötört és haldoklik ma már.

 

Visszabotorkálok a konyhámba.

A hóban élelem után kutatva.

Megterítek és heges kezeimmel eszem.

Ezt a száraz kiflit tegnap kéregettem.

 

Karácsony másnapja van.

Ajándékom egy szakadt paplan.

De sajnos hajnalban elvették tőlem.

Jól helybenhagytak és köszönték szépen.

 

Így élek én, itt a padon.

A túlvilágba vezető halálsoron.

Kérlek segíts rajtam, mert nagyon fáj.

Jó reggelt kedves, együttérző Világ..

 

Egyedül

Miért vagyok más mint a többi?

Zúgó vízben egyedül örvényleni.

Nincs egy ág, mi mellettem lenne,

Hiába tudnám az örvénytől nem menthet meg

Lehetetlent soha sem kértem,

A halált vállalom, hisz ez az élet rendje.

 

Miért vagyok más mint a többi?

Dörgő égben egyedül szállni.

Nincs egy kar, mi letépné szárnyam,

Hiába tudnám, hogy zuhanás várna.

Lehetetlent most sem kérek,

A halált vállalom, hisz ez a dolgok rendje.

 

Miért vagyok más mint a többi?

Dohos földben forgolódni.

Nincs egy kő, mi bezúzná fejem,

Hiába tudnám, vége életemnek.

Lehetetlent eztán sem kérek

Csak annyit, hallgassatok meg!

 

Nem akarok más lenni és egyedül küzdeni!

 

Sírt ások

Sírt ások, mint mások,

akik szintén temetik magukat.

Poros szárnyaimhoz néha-néha

hozzáér nyakamban a kötél,

és végigsimítja hátamat.

Még élek, de remélem,

mikor megismerlek téged,

addigra kiásom a síromat,

és valaki majdcsak felakaszt.

 

Ilyen hangulat is van..

Naponta üvölti felém a sorsom

létezésemnek valós gondjait.

Könnyeimet mindig visszafojtom,

ha látom munkámnak romjait.

 

Karon ragadt a balszerencse

és rohant a kudarchoz velem,

ha két kezem magot is vetne

e föld nekem már nem terem?

 

Ne küzdjek többé? Elfásultan

megalkuszom, mert én vagyok,

ki minden sírkőre felírtam,

hogy:"Testvéreim a csillagok"...

 

Majd ha..

Nem kell félned attól,

Hogy többet zavarok.

Nem kell kikapcsolnod

Már a telefonod.

Nem kell hazudozni,

Hogy most sok a dolgod,

Hogy rajtam kívül is

Van ezernyi gondod.

Nem kell panaszkodnod,

Hogy nem férsz az ágyon,

Nem kell takargatnod,

Ha gondolod, fázom.

Nem kell zúgolódnod,

Hogy féltékenykedem,

Pusztán megszokásból

Nem kell fognod kezem.

Nem kell vonatokon

Zötykölődnöm éjjel,

Nem vársz már titokban

Forró szenvedéllyel.

Útjaink elváltak,

Mint fatörzsön ágak,

Ábrándjaink most már

Más irányba szállnak.

Mit régen fogadtunk,

Ha hitünk inogna,

Mindent megbeszélünk,

De csak akkor, "majd ha".

A fogadott "majd ha"

Csírájában halott.

"Majd ha" kiheverlek,

Már más ember vagyok,

Ki nem tekint vissza,

Oda, hol most vagyok,

Ha túl tudom élni,

Mert majd belehalok..

 

 

Írta: Kiswuff

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szucsublog.blog.hu/api/trackback/id/tr71577624

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Elathan 2008.07.22. 11:45:36

Ezek a versek nagyon jók. Le a kalappal... Megtudhatom, hogy hány éves aki irta?

Szucsu · http://szucsublog.blog.hu 2008.07.22. 13:34:05

18 éves.
De már kb. 13 éves korában kezdte.
Ellenben velem. Én mostanában kezdtem komolyabban.
:P

Szucsu · http://szucsublog.blog.hu 2008.07.22. 14:24:52

Melyik a legjobb ezek közül?
Véleményeket akarok! :D

Nekem a "Talán az utolsó..." és a "Sírt ások" tetszik.
De nehogy félre értsétek mindegyik tetszik csak valahogy ezek fogtak meg.

A " Talán az utolsó..."-ról mondok pár szót:

Az elején az tetszik hogy úgy kezdődik hogy nem lehet belőle kivenni hogy most ez végülis milyen téma. Ez jelzi azt hogy a vers nem elcsépelt mondatokból és közhelyekből áll. Valahogy van egy olyan hangulata ami már az első olvasással magával ragad.

A "Sírt ások"- ról annyit hogy:

Durva képek jöttek elő belőlem amikor elolvastam.
Ezeket a képeket legjobban ez e három sor jellemzi:

"Poros szárnyaimhoz néha-néha

hozzáér nyakamban a kötél,

és végigsimítja hátamat."

Egy angyal vagy valami más csodateremtény ássa a saját sírját és várja hogy mire kész lesz vele felakassza valaki.

Nem is tudom végülis mit fogott ez meg bennem de valamit biztos.

Na akkor most ti jöttök.

Ja és várnám a szerzőt is a kommentezők között. Naaa nem kell tülekedni mindenkinek jut autogramm tőle!!!

Elathan 2008.07.22. 21:38:07

Nekem az Insomnia tetszik a legjobban, úgy ahogy van. Nem tudom miért, de engem ez fogott meg a legjobban. De mind jó. Csak így tovább. És ha a versek írójához illik a vers témája, akkor megnyugtatom, hogy ha más jó nem is nagyon történik vele, de legalább Ő verseket írni tud...

kiswuff 2008.07.23. 21:14:22

koszonom szepen.. de sajnos ezzel nem megyek semmire =) az onsajnalattal meg foleg nem.. inkabb megelek minden egyes pillanatot amit a barataimmal tolthetek ;)
Szucsu, csak igy tovabb, nem sok ennyi idos ember tud ilyen jol irni, mint te =)

Szucsu · http://szucsublog.blog.hu 2008.07.24. 10:33:45

Hát akkor én is köszönöm a bíztatást. :D

angu 2008.07.29. 10:00:03

Nekem a kedvenc wuff irományom a Tükör című. Meg az olyan jó volna.. is nagyon tetszik. [Amiket azthiszem itt nem láttam] Nagyon szeretem a wuff verseket. És Szucsu te sem panaszkodhatsz ;]

angu 2008.07.29. 10:01:32

hopsz az Olyan jó volna mégiscsak ittvan.. egyébként a Insomnia is nagyon tetszik. Meg a többi is. Grat
süti beállítások módosítása